Information gällande cookies

Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse av vår webbplats. Genom att fortsätta använda webbplatsen godkänner du detta. 

Om kakor (cookies)

När du besöker VA-utveckling.se sparas viss data i kakor (cookies) för att kunna ge dig en bättre upplevelse. Funktionskakor är nödvändiga för att webbplatsen ska fungera korrekt. Det handlar till exempel om att du ska kunna spara personliga inställningar. Kakor för analysändamål tillåter oss att räkna besök och se var trafiken kommer från så att vi kan mäta och förbättra vår webbplats. De hjälper oss att veta vilka sidor som är mest och minst populära och se hur besökare använder webbplatsen.

Du kan ändra inställningarna i din webbläsare så att den inte tillåter att cookies sparas på din hårddisk. Detta försämrar dock funktionaliteten på vissa sidor, och kan göra att innehåll och funktioner inte är tillgängliga.

För mer information om kakor, besök Post- och telestyrelsen.
I vår Personuppgiftspolicy kan du läsa om hur vi behandlar personuppgifter och hur du kan utöva dina rättigheter. Du hittar policyn här.

andreas

Välkommen till vår support

I supporten träffar du våra konsulter. De hjälper dig med allt från enkla användarfrågor till problemlösning, avhjälpande av fel eller annat du behöver hjälp med när det gäller våra produkter. 

Kontakta gärna vår support om du vill använda dig av våra konsulttjänster, till exempel:

- uppsättning av kartor, kodlistor eller annan inställning
- nyinstallation eller uppgradering
- databashjälp
- rådgivning
- utbildning

Har du supportavtal hos oss, vänder du dig kostnadsfritt till vår support när det gäller:

- frågor om programfunktioner
- oönskade händelser/buggar i programmen
- nya versioner (arbete för hantering av nya versionen tillkommer)

    

Kontakta vår support

Öppettider:
Måndag - torsdag: 08.00-17.00
Fredag; 08.00-16.00
Lunchstängt: 12.00-13.00

Övriga tider är du välkommen att skicka oss ett mejl, så hör vi av oss så snart vi kan.

Ring oss: 0470-74 06 30

Mejla oss


Support vs konsultation

Nedan ser du några exempel på frågor som är support respektive konsultation. Är du osäker på vad som är vad, kan du alltid fråga konsulten. 

Kan jag söka på adress? 
- Ja, du hittar funktionen här. (support)

Jag förstår inte hur man gör för att söka på adress, kan du visa?
- Absolut, vi kopplar upp. (konsultation)

Vi kan inte starta vårt program.
- Rör det sig om en bugg? (support)
- Beror det på ett IT problem hos er? (konsultation)

Vi behöver hjälp att sätta upp ett kartlager.
- Det hjälper vi er gärna med - vi kopplar upp. (konsultation)

 

Fjärrsupport

För att kunna hjälpa dig på ett bra sätt, använder vi oss av fjärrsupport via programmet TeamViewer. Du behöver inte installera något på din dator, utan vi kopplar upp oss mot din dator och kan se din bildskärm för att lättare kunna ge dig support. 

  1. Ring vår supportväxel (0470-74 06 30) eller mejla oss, så kontaktar vi dig.
  2. Starta TeamViewer genom att klicka på länken nedan. Eventuellt kan du behöva klicka två gånger för att köra programmet. 
  3. När TeamViewer startas, får du ett ID-nummer och ett lösenord som visas på skärmen. Dessa anger du till oss, så kopplar vi upp och kan se din bildskärm.

PRENUMERERA PÅ VÅRT NYHETSBREV

Visning

Teamviewer_bild

Med hjälp av TeamViewer kan vi enkelt ha demovisningar för dig. 

DEMOVISNING

Filöverföring

Ibland behöver du kanske skicka större filer till oss. Det gör du enkelt genom att klicka på länken nedan.

FILÖVERFÖRING

Supportfilmer

Du hittar våra supportfilmer på vår YouTube-kanal. Fler filmer läggs upp allteftersom. 

SUPPORTFILMER